Espai CO

CO, dues lletres que normalment ens parlen de compostos amb els quals no som gaire amics, sobretot si es presenten de forma abundant a l’atmosfera combinades amb altres elements.

Aquest espai dona un altre valor al CO, hem buscat paraules que comencin amb CO, paraules amigues en l’educació ambiental i que ens ajuden a transformar el territori.

Als comentaris s’han recollit les paraules CO per a l’apoderament, explicant com s’utilitzen i perquè…

Paraules CODurant el Fòrum d’Educació Ambiental 2000+12 s’han  barrejat per a obtenir frases amigues que ens ajudim a transformar el territori. Aquest ha estat el resultat:

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

La llista de frases amigues és la següent:

  • Co-crear Co-creraT s’enforteix , i amb coparticipació s’assegura la seva continuïtat.
  • Coratge.Individu convenientment empoderat. Conservem la col·laboració.
  • Una co-investigació amb coherència socio-ambiental porta a una co-creació transformadora del territori.
  • Una col·laboració més correcte és la que fa amb un CORAZON CON CONCIENCIA (cor amb consciencia)
  • La comunicació ens permet compartir la informació per mantenir la constància necessària per aconseguir la transformació social i del territori.
  • Cooperant i cogenerant (podem) cogestionar (el territori).
  • És important COMPARTIR experiències entre diferents entitats per COINVENTAR maneres de CONSERVAR el medi ambient.
  • A traves de la CONSCIENCIACIÓ aconseguirem COMPARTIR experiències i recursos que ens permetran una CONVIVÈNCIA sostenible amb el medi.
  • CONJUNTAMENT prenem el COMPROMÍS de transformar la COMUNITAT
  • No hi ha tanta complexitat en la cooperació collons!
  • La COMUNITAT ha d’aconseguir el COMPROMÍS de treballar CONJUNTAMENT
  • CONVIVÈNCIA: relació, entorn i persones. La convivència entre desenvolupament i medi sorgeix de compartir experiències i recursos per arribar a la consciència. A traves de la consciencia aconseguirem compartir experiències i recursos que permeten una convivència sostenible amb el medi.
  • La COMUNICACIÓ ens permet COMPARTIR la informació per mantenir la CONSTÀNCIA necessària per aconseguir la transformació social i del territori.
  • Una col·laboració més correcte és la que es fa amb un cor de consciència.
  • Una co-investigació amb coherència socioambiental porta a una co-creació transformadora del territori.
  • De la col·laboració surt el coratge per la conservació d’un entorn de qualitat.
  • La comunitat ha d’aconseguir el compromís de treballar conjuntament. Conjuntament prenem el compromís de transformar la comunitat.
  • Cal col·laborar per conservar el coratge per a l’acció.

Galeria d’imatges de l’espai CO:

26 thoughts on “Espai CO

  1. COl·laborar, COoperar, COmpartir, COcrear, COinventar… 🙂 I sense CO, però igualment necessaris, INNOVAR i REINVENTAR la manera com fem educació ambiental i com sensibilitzem… Per sorprendre, per emocionar, per provocar… 🙂

  2. Compartir acords, responsabilitats, recursos… per COgestionar de forma respectuosa paisatges naturals i culturals. COparticipació social en la conservació del territori.

  3. Co-Ompartint, trobant i generant espais d’intercanvi… cO generant solucions i estratègies Compartides per afrontar les noves i velles realitzats Complexes

  4. COratge per afrontar noves etapes, cercar noves oportunitats i afrontar nous reptes!!! Crec que en som un bon exemple. Així doncs, pit i COllons

  5. COrrecte la gran feina que fem entre tots i totes d’ educació, COncienciació, sensibilització per una bona COnservació del nostre patrimoni natural.

  6. COnvivència en harmonia, entre persones i amb els elements del nostre entorn. Condició bàsica per afavorir qualsevo activitat o treball dut a terme per un col·lectiu de persones. Tanmateix es un aspecte cabdal en les interaccions de les societats humanes i el medi ambient.

  7. Co-mpromís: ja sigui declarat, de paraula, acordat en un grup social, amb els companys/es, o ja sigui més implícit, fidel a una obligació interna, vinculat a una virtut que ens fa millors persones.

  8. COnstància, en la nostra tasca com a educadors ambientals, hem de ser constants i no defallir en cap moment, doncs és una feina curosa, detallista, i que es fa mica en mica. Sovint ens podem emportar decepcions i no entenem moltes situacions que observem al nostre voltant, però amb la constància i el gota a gota de cada dia anirem fent el camí cap a una societat més sostenible.

  9. CO-municació és la clau. Diuen que els humans sense memòria i sense paraules deixem de ser humans. Ens cal aprendre els uns dels altres i per fer-ho, res millor que comunicar-nos les experiències.

  10. i… COnstruir una nova realitat amb relacions més satisfactòries entre nosaltres, amb l’entorn i amb nosaltres mateix@s

  11. COnstruir una nova realitat, amb relacions més satisfactòries i harmòniques entre nosaltres, amb l’entorn i amb nosaltres mateix@s.

  12. COnfiança

    De l’individualisme a la confiança en el grup, en els altres. No busquem camins ni pensaments complicats, no creguem que tothom amaga alguna cosa. La vida de cara és molt més divertida i més eficient. La COnfiança és molt difícil de conquerir i molt fàcil de perdre.

  13. COmprensió i COnsciència. Mantenir-les vives per recordar les diferències comunicatives que existeixen entre les persones, segons l’edat i demés condicions, per aconseguir una COmunicació el més fluida possible.

  14. COl·lectiu. Una bona base de persones amb un cert grau d’afinitat, però alhora diversitat, són l’ingredient imprescindible per fer educació ambiental per la transformació social.

  15. CO-herencia. Así como durante el sueño, con la imminencia del peligro nos despertamos abruptamente, ¿no habría más coherencia en todo si, del mismo modo, durante la vigilia nos venciera un sueño irresistible cada vez que alguen nos amenazase con un hacha afilada? [M. Brieva]

  16. CO-munitat. Vivim immersos en una crisi financera i ecològica, a causa d’uns valors socials en què impera la llei del més fort. Uns dels valors que cal recuperar és la participació, entesa com a vehicle per a crear vincles entre els membres de la societat. Cal crear sentiment de comunitat i xarxes de solidaritat.

  17. CO-creació de recursos educatius i materials didàctics amb persones provinents de diferents àmbits i disciplines, amb diversitat de competències, interessos i necessitats…

  18. COllons !! . Paurala que defineix, a més d’una part de cos d’un animal mamifer, un estat d’ànim davant els inconvenients uqe hem de superar els educadors ambientals.

Deixa una resposta a MIGUEL Cancel·la la resposta